26-04-2001

NESTE PAÍS ALGO FALLA.

ASÍ VENDEN OS POLÍTICOS A UN POBO.

Inda por riba tratan de xustificalo. O Epitafio de Celso Emilio Ferreiro ben a medida para estos alcaldes : ¡¡ CAMIÑANTE MEXA AQUÍ".

Así se defenden, según a prensa:
A Voz de Galicia.
A Voz de Arosa.
A nosa opinión.

Un plato de lentellas non xustifica vender a dignidade dun pobo.

Vovel a la página "O encoro do Umia" Salir .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A VOZ DE GALICIA

Noticia de La Voz de Galicia 25-04-2001

Eiras admite como inevitable un cambio de postura en el conflicto del embalse

El BNG pide explicaciones a los alcaldes de Moraña y Cuntis por asistir al recorrido en «zodiac» de Cuiña

El alcalde de Moraña admitió ayer como inevitable un cambio de postura en el conflicto del embalse del Umia porque la obra, apuntó, «no tiene vuelta atrás». El socialista José Eiras justificó su participación en el recorrido fluvial por el Umia del pasado sábado argumentando que el deterioro de las relaciones institucionales con la Xunta estaba perjudicando al Concello. Por su parte, el BNG pidió explicaciones a los regidores de Moraña y Cuntis por secundar a Xosé Cuiña. Los nacionalistas tildan de acto de estricta propaganda política la visita del conselleiro que tiene como fin, afirman, lavar su imagen en la comarca.

Noticia publicada en la Edición Digital de La Voz de Galicia

 

Subir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A VOZ DE AROSA.

DIARIO DE AROUSA 25 ABRIL DE 2001

Quieren restablecer las relaciones institucionales con la Xunta

Tobío, Rey y Eiras justifican su asistencia al viaje fluvial con Cuiña

Silvia Pampín •• Caldas

José María Tobío, Eduardo Rey y José Eiras pretenden retomar las relaciones institucionales rotas a causa de la construción del Encoro de A Baxe

Ante las críticas del BNG y de la Coordinadora Anti-Encoro de Caldas de Reis, Cuntis e Moraña, los alcaldes socialistas de estos tres municipios explican su asistencia el pasado sábado al viaje fluvial en "zodiac" con el conselleiro Cuiña por la necesidad que ellos consideran que tienen los ayuntamientos que dirigen de reanudar las relaciones institucionales con la Xunta de Galicia. Éstas se habían roto a causa del desacuerdo provocado por la construccióón del Encoro de A Baxe.

Por su parte, el alcalde de Caldas, José María Tobío Barreira considera que los alcaldes fueron elegidos por el pueblo para negociar acerca de los asuntos de interés para su municipio y que ese papel es el que deben seguir desempeñando. En su opinión, ""á Xunta fáiselle oposición no Parlamento. Os alcaldes non teñen ese papel senón negociar e pactar inversións para o Concello"". Tobío Barreira afirma que ni él ni los alcaldes de Cuntis y de Moraña pidieron el embalse para Caldas, pero ""non somos hoolligans para andar detrás dos cargos públicos"". Además, cree que ahora es un problema entre la Xunta y el BNG, ""que é quen move en realidad á Coordinadora Anti-Encoro"". José María Tobío se muestra convencido de que si el Concello hubiese podido pactar en el tema del embalse como lo hizo al respecto del bachillerato tecnológico, el trazado del gasoducto o la carretera del Alto do Pousadoiro, las cosas hubieran resultado muy diferentes.

En cuanto al alcalde de Cuntis, Eduardo Rey , explica que su asistencia al acto del pasado sábado se debió a los intereses del Concello cuntiense. Para él resulta evidente que Xosé Cuiña Crespo es el único conselleiro de Política Territorial que hay en Galicia y que, como tal, si invita a todos los alcaldes cuyos municipios limitan con el río Umia independientemente de su signo político, éstos deben aceptar su invitación. Rey explicó que ""o encoro provocou que non houbera ningunha relación institucional entre os concellos e a Xunta cos conseguintes problemas para os veciños"". Por eso, afirma que estaría encantado de que la postura de confrontacióón que hasta el momento se ha venido manteniendo con la Xunta se convirtiese en una postura de colaboración, que posibilite que el Concello pueda conocer las ideas y la postura de la Xunta con respecto al río Umia. Sin embargo, el alcalde de Cuntis entiende perfectamente que ""a xente que está nunha loita se sinta molesta"" pero considera que si su asistencia al acto sirve para que cambie la dinámica de las relaciones entre la Xunta y el Concello se sentiría satisfecho. Eduardo Rey cree que colaborando con el gobierno autonómico el Concello estaráá enterado de todo lo que se vaya a hacer en relacióón con el municipio ""podendo defender mellor deste xeito os intereses dos veciños e, sobre todo, dos afectados polo encoro"".

Por lo que respecta al alcalde de Moraña, Joséé Amador Eiras Paz, afirma que personalmente ""desde que se iniciou o proceso do encoro estiven en contra, o que provocou a ruptura de relacións institucionais entre o Concello e a Xunta, cun grave perxuizo para o municipio, pero dado que agora o encoro é unha realidade, considerei beneficioso para Moraña retoma-las relacións institucionais Xunta-Concello"". Eiras Paz se muestra convencido de que es ""o alcalde de tódolos cidadáns morañeses e non só dos membros da Coordinadora"", por lo que debe velar por sus intereses. Sin embargo, se ofrece a intermediar personalmente ante la Xunta de Galicia para que los afectados puedan satisfacer sus reivindicaciones. Además, el alcalde de Moraña afirmó que el conselleiro de Política Territorial se comprometió a firmar en el plazo de quince díías el convenio por el cual se arreglará la carretera propiedad de la Diputación que une Porráns y Cuntis, el eje principal de Moraña que ""traerá moitos beneficios"". Eiras señalóó que el arreglo de esta vía pública es una reivindicacióón que el Concello viene haciendo desde hace muchos años.

 

El BNG pide explicaciones a los tres alcaldes

El BNG de Caldas, Cuntis y Moraña pide públicamente explicaciones a los alcaldes socialistas después ""do sucedido o sábado, cAndo se prestaron a secundar a Cuiña no seu paseo triunfal polo Umia, e esixe que Eiras e Rey digan a aqueles veciños que eles mesmos foron buscar ás súas casas para que organizaran as protestas contra o encoro en 1995, e que agora teñen inundadas as súas propiedades (como sucede en Troáns ou Grixó) que é o que ofreceu Cuiña para xustificar esta traición veciñal"".

Los nacionalistas consideran que de la actuacióón de José María Tobío ""non hai nada que dicir pero o cambio en Cuntis e Moraña, que chegaron a criticar a conducta do alcalde de Caldas debe ser debidamente aclarada"". Los integrantes del Bloque Nacionalista Galego de Caldas, Cuntis y Moraña califican de ""gravísimo"" que en vez de ponerse al frente de los ""damnificados que foron obxecto de inundacións e ocupacións ilegais"" para que de manera inmediata se les paguen sus propiedades (lo que, en opinión de los nacionalistas,""debe ser a primeira preocupación dos alcaldes"" ), se ""prestaran as maniobras de Cuiña nun acto de estricta propaganda política"". Para ellos resulta indudable que el conselleiro con su viaje fluvial pretendía lavar su imagen ""tan deteriorada na comarca"". Los miembros del BNG estiman que en su momento ellos también contribuyeron al deterioro de su imagen.

Para los miembros del BNG ""urxe que estes tres persoeiros expliquen ós seus votantes socialistas e ós pobos de Cuntis e Moraña como participaron no inicio da pre-campaña electoral para as autonómicas do número 1 do PP por Pontevedra"". Igualmente, consideran que su cambio de postura merece que expliquen públicamente ""o prezo de renunciar á súa dignidade, e de vender ós seus veciños"".

Subir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A NOSA  OPINIÓN ESTÁ EXPLÍCITA NO EPITAFIO DE CELSO EMILIO FERREIRO, ¡ CAMIÑANTE MEXA AQUÍ!.

Estos alcaldes están claramente vendendo os seus veciños. Veciños cós que loitaron en 1995 pola inxustiza do encoro. ¿ Que pasa que hoxe non é unha aldraxe como en 1995?.

Dous alcaldes socialistas,  renuncian os principios mais elementales do sentido da dignidade.

Carecen de sentido da democracia tomando decisións sin contar tansiquera cos compañeiros de partido.

Defenden o servilismo como único xeito de conquerir inversions de outros organismos. Esto é desastroso para a democracia.  Algo está a fallar na democracia galega, esto funciona mal.

Entréganse a facerlle a precampaña electoral o Partido Popular a cambio de promesas verbais dun conselleiro. Outros transfugas que aparecen na historia conquiren contraprestacións concretas.

Nin siquera teñen en conta que está pendente de resolver polo Tribunal Superior de de Xusticia un recurso de suplica presentado polos veciños.

Venden os veciños e entregan a dignidade a cambio de simples promesas. Hai que lembrarlles que en abril do 2001 hai 80 veciños que perderon as súas terras.

Renuncian a defender o dereito dos cidadáns a prestacións de servicios públicos.

Si tuveran vergonza dimitiran dos seus cargos xa que non son capaces de conquerir nada nin confian nos veciños con capacidade de iniciativa.

Ignoran que en paises tamén civilizados como EEUU e Francia se estan a demoler encoros, simplemente, porque non sirven e foron un engaño. Como o de Caldas, que estos alcaldes saben, perfectamente, que son un engaño a población.

A súa talla moral deixa moito que desexar.

A historia ten que avergonzar a estes alcaldes que se venden dun xeito vergonzoso. É un insulto a democracia. Algo está a pasar en Galicia que moitos políticos cambian a chaqueta lamentablemente.

A vista do anterior: manteñemos o dito de

"CAMIÑANTE MEXA AQUÍ"

Subir.